De muzikale 3

Life is music and music is life. Het motto van jullie vader. Jullie opvoeding was doordrenkt met muziek. Jullie hadden talent en muziek werd jullie daarnaast met de paplepel ingegoten. Het duurde niet lang voor jullie opgepikt werden door het grote publiek. Al snel hadden jullie een platencontract en maakten jullie hit na hit. Jullie toerden door heel Europa en op een gegeven moment kwam zelfs een wereldtour in beeld. Zo ver is het echter nooit gekomen.
Lees verder “De muzikale 3”


Ik ben (bet)er!

Over twee uur is het zo ver: de wereldpremière van de veelbesproken, controversiële opera over de Jappenkampen. De première vindt plaats in Tokyo. De componist is een wereldberoemde Japanner die juist het Nederlandse Symfonie Orkest (NSO) heeft gevraagd om de uitvoering voor haar rekening te nemen. Samen met Dé Japanse opera. Iedereen weet dat het onderwerp gevoelig ligt voor zowel Nederlanders als Japanners. De verwachting zijn dan ook hooggespannen, omdat de componist wereldfaam geniet.
Lees verder “Ik ben (bet)er!”


Biekvliet Sinterkerst

Welkom op 19 december bij Familie Biekvliet. Sinterklaas is in jullie familie altijd het hoogtepunt van het jaar geweest.

Tessa en Patrick (partners,
ouders van Paul, Nynke en Esther,
grootouders van Lotte, Julia, Thijmen, Adinda, Rianne en Kevin)
vierden dit altijd uitbundig zoals Brabanders dat doen.

Helaas is Tessa al een tijd niet meer in ons midden en sinds haar afwezigheid is het Sinterklaasfeest niet meer hetzelfde.
Lees verder “Biekvliet Sinterkerst”




Het leven vieren

Twee stelletjes (Don en Willeke en Manuel en Ymre) zijn samen een midweek in een huisje. Ze vieren hun vriendschap die bijna 5 jaar geleden is ontstaan in het ziekenhuis. Jasmijn, de dochter van Manuel en Ymre had leukemie en heeft anderhalf jaar gevochten voor haar leven. Ze is nu al 3 jaar stabiel maar blijft een zorgenkind. Ze is nu 8 en moet nog steeds twee keer per jaar op controle komen. Willeke en Don werkten in het ziekenhuis en hebben elkaar daar ook leren kennen. Ze zien elkaar minstens twee keer per maand en Willeke past regelmatig op Jasmijn zodat Ymre en Manuel dan naar de film kunnen of uit eten.
Lees verder “Het leven vieren”


Schat van een vader

Onlangs is jullie vader, de 24e Hertog van Rectum, overleden. Hij stond bekend als een schelm en een avonturier, die vooral zijn eigen gang ging, en leefde van het familiefortuin op het statige familielandgoed. Jullie – Alex, Bo en Chris – zijn hier opgegroeid, maar in de loop der jaren uit elkaar gegroeid, tot spijt van jullie vader.

Om jullie na zijn dood weer samen te brengen, heeft hij jullie alle drie deel van een schatkaart gegeven waarmee jullie samen zijn testament kunnen vinden, ergens op het oude landgoed. Om deze reden zijn jullie nu samen in het landhuis.
Lees verder “Schat van een vader”


Spira Nova

Morgen is het zo ver: de nieuwe attractie van de Efteling “Spira Nova” gaat open. De spanning bij de pers en op sociale media is groot. 2 jaar is er aan gewerkt, maar niemand heeft er een glimp van op kunnen vangen, wat in een tijd van drones en alom aanwezige telefooncamera’s geen gemakkelijke opgave was.

Vanavond is de generale repetitie voor Spira Nova: alle medewerkers, van de entertainers in kostuum, de technici, tot en met de persvoorlichters, iedereen is paraat.

Lees verder “Spira Nova”


Oma

Jullie zijn drie kleinkinderen van oma Nettie van Puffelen. De liefste oma die jullie je maar kunnen voorstellen. Helaas heeft oma Nettie vooral met jullie een goede band, de rest van de familie is met haar gebroken. Jullie kunnen dat niet voorstellen want oma van Puffelen verwent jullie altijd graag.
Lees verder “Oma”


Rock On

Welkom in de uitvalsbasis van Metalband Die Schöne Molen. Jullie zijn: Phil de gitarist, Nell de drummer, Alice de toetsenist en Jamy de zangeres.

Jullie hebben samen de band Die Schöne Molen opgericht in 2019. Daarvoor speelden jullie allemaal in een andere metalband: Nell bij Frantic Gods, Phil bij Evil Angels, Alice bij Rancid Fury en de jongste telg Jamy bij Forsaken Zombies. Door het vele touren van de bands, kennen jullie elkaar al een lange tijd best goed.

Toen ieder van jullie uit de eigen band was gestapt (of “gezet”), ontving Phil de drie ladies hier in deze mooie molen. De metalband met de coole naam Die Schöne Molen was geboren! En Nell, als de enige echte Metal-Mum begint dan gelijk van alles te regelen. Zo krijgt ieder ook andere taken binnen de band: Nell wordt jullie manager, Phil doet de boekingen en financiën, Alice wordt verantwoordelijk voor alle materieel (zoals vervoer) en Jamy verzorgt alle PR-zaken.
Lees verder “Rock On”